چه روز و چه ساعتی ایمیل و پیامک بزنم؟

انتخاب بهترین زمان برای ارسال پیامک و ایمیلهای تبلیغاتی همیشه از معضلات اصلی دیجیتال مارکترها بوده است. انتخاب این زمان یکی از فاکتورهای اساسی در درگیر کردن و اینگیج مخاطبان است. خوشبختانه این خبر خوب وجود دارد که دیجیتال مارکترها میتوانند به دادههایی دسترسی داشته باشند که آنها را در انتخاب زمان و روز ارسال این پیامها کمک خواهد کرد.
این دادهها شامل چیست؟
دادههای حاصل از آنالیز کنشهای مخاطبان به ما نشان میدهند که در کدامین روز هفته و کدام ساعت، مخاطبان بیشتری کنش با وبسایت شما را داشتهاند. اگر از این دادهها به درستی استفاده شود نرخ موفقیت در ایمیل مارکتینگ به شکل چشم گیری افزایش خواهد داشت. این دادهها از کجا قابل دسترس هستند؟
این دادهها را از کجا میتوانیم پیدا میکنیم؟
صد البته که google analytics منبعی موفق در پردازش این اطلاعات خواهد بود. کافی است وارد منوی Home شوید و در آنجا بخشهای مربوط به پردازش اطلاعات بازدیدکنندگان و مخاطبان خود را مشاهده خواهید کرد.
درقسمت users by time of day در محور عمودی ساعت و در محور افقی روزهای هفته را داریم که در آن طیفها و رنگها هرکدام معنی خود را خواهند داشت. رنگ کمرنگ نشان دهنده بازدید کمتر و رنگ پررنگ نشان دهنده بازدید بیشتر هستند.
مثال برای تحلیل دادهها: در ویدئویی که مشاهده میکنید، روز شنبه از ساعت 11 تا 2 ظهر یکی از پربازدیدهای ساعتهای هفته است. همچنین این الگو در یکشنبه نیز تکرار شده است و در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه روزهای کم بازدیدی را شاهد هستیم. به این ترتیب در زمانهای کم بازدید احتمال میزان خرید آنلاین و دیگر فعالیتهای آنلاین نیز پایین خواهد بود.
نکته: در زمان مشاهده آنالیز فعالیتهای مخاطبین خود حتماً بازه زمانی را درست انتخاب کنی. به طور پیشفرض این زمان بر روی 30 روز تنظیم شده است. در اینجا پیشنهاد میشود که بازه 90 روزی را انتخاب کنید اما اگر مایل باشید میتوانید بازههای بزرگتری نیز انتخاب نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید