آتما در کتاب ایده های برگزیده

چکیده
آزمایشگاه تولید محتوای الکترونیکی ( آتما ) یک شبکه ی یادگیری،یاد دهی و تولیدی است که از امکانات
موجود در دانشگاه (اعضای هیات علمی، دانشجویان، دانش آموختگان، امکانات و تجهیزات زیر ساخت ها، اعتبار و …)
و تجربیات افراد متخصص بیرون از دانشگاه و نیاز جامعه در جهت مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال زایی
دانشجویان و دانش آموختگان استفاده می کند. در دانشگاه فرصت های بسیاری وجود دارد که به دلیل
عدم توجه لازم به آن ها گاهی تهدید محسوب می شوند، آتما با توجه به ماهیت فرایند تولید محتوا ی الکترونیکی
10تهدید را به 10فرصت تبدیل کرده است. در این طرح به رسالت چهار نسل دانشگاه توجه شده است:
در این طرح ابتدا با انجام پژوهش نیاز جامعه و بازار کارشناسایی می شود و سپس بر اساس آن ها مهارت های لازم
آموزش داده می شود تا کارآفرینی و ارزش آفرینی و سپس کسب درآمد حاصل شود اما این مراحل صرفا و همیشه
به صورت خطی نیستند بلکه حالت چرخشی هم دارد یعنی هر چهار کنش در تمام فعالیت های آتما جاری است.
دستاورد ها
1.افزایش انگیزه و تلاش دانشجویان هنگام تحصیل: مساله اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی،
باعث کاهش انگیزه دانشجویان به تحصیل شده است. آتما بر اساس تعیین جایگاه مطالب درسی
در بازار کار و با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه، بستری برای اشتغال دانشجویان ایجاد می کند.
2.ایجاد بستری برای ایجاد و رشد ایده و نوآوری های دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها آتما با استفاده
از روش بازی گونه سازی Gamification موک ها Moocs و کلاس واروونه Flipped Classroom به گونه ای
طراحی شده که باعث بروز و رشد ایده و خلاقیت افزایش اعتماد به نفس و خود کارآمدی می شود.
3.اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه: با توجه به رشد تحولات خیره کننده ی فضای مجازی
و فراگیر شدن آن، طرح آتما، ظرفیت اشتغال حداقل 100نفر، برای هر استان، را ایجاد می کند.
4.بر طرف کردن نیاز مبرم جامعه به محتوای الکترونیکی علمی – اخلاقی و متناسب الگوی ایرانی
اسلامی در سطح ملی و بین المللی.
5.با توجه به حجم بالا ی جوانان جویای کار و خلاق و ایده پرداز در حوزه ی دیجیتال، با برنامه ریزی
و حمایت مسئولان، می توان صنعت تولید محتوا ی الکترونیکی را ایجاد و توسعه داد.
دیدگاهتان را بنویسید