هدف بخش آموزش آتما

ایجاد بستری مناسب برای مهارت­ آموزی اعضا در ارتباط با محتوای الکترونیکی.

مسئول بخش آموزش

زهره سروری (کارشناس ارشد مدیریت آموزشی)

وظایف مسئول آموزش:

پیگیری برگزاری دوره های آموزشی ( اعلام لیست دوره های آموزشی که آتما می تواند برگزار کند، برنامه ریزی  و تعیین ساعت برای برگزاری هر یک از دوره ها، پیگیری ثبت نام ها، فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری دوره، ارزیابی دوره آموزشی)

  • شناسایی افراد مستعد برای برگزاری یک دوره‌ی آموزشی واعلام آن در گروه
  • انتخاب سرگروه
  • تعیین زمان دوره‌ی ساخت فیلم‌های آموزشی
  • تعیین افراد هر گروه آموزشی با همکاری سرگروه
  • نظارت بر سناریو (فیلم نامه) دوره های آموزشی
  • ایجاد هماهنگی بین سرگروه‌های آموزشی
  • ارزیابی فیلم‌های آموزشی و تشکیل تیم ارزیابان آموزشی و ارزیابی فیلم‌ها توسط تیم ارزیاب
  • ادیت و ویرایش فیلم‌ها و گذاردن سربرگ معرفی مدرس و آرم دانشگاه و آتما و قوانین حقوقی و مالی (حق مالکیت)
  • اصلاح فیلم‌ها از بعد فنی و کاهش حجم فیلم‌ها
  • تشکیل تیم ویرایش فیلم‌‌های آموزشی

پیگیری برگزاری دوره­ های­ آموزشی

در بخش آموزش آزمایشگاه تولید محتوای الکترونیکی آموزش ها در 2 گروه نرم افزاری و کارگاهی به 3 صورت است  حضوری، مجازی و ترکیبی(حضوری_ مجازی )

 

دوره های برگزار شده

دوره های فعال

نحوه انتخاب مدرسان ( فرم مدرسین )

برای آموزش مهارت­ ها سعی می­ شود مدرسان از بین اعضای آتما انتخاب شوند تا هم شوق و انگیزه را در اعضا ایجاد کند و هم باعث تثبیت یادگیری و تسلط بر مهارت مورد نظر و افزایش خلاقیت آنها شود تا آنها آمادگی لازم را برای حضور در تیم­ های تولید محتوا را کسب کنند و همچنین در پایان هر یک سال کاری، آتما بتواند حداقل بیست مدرس توانمند تربیت کند.

آتما این شیوه را انتخاب کرده ­است زیرا در دانشگاه­ بیش از ده­ هزار دانشجو و دانش ­آموخته وجود دارد که تقریبا نیمی از آنها، هر کدام حداقل یک مهارت دارند که می ­توانند به دیگران آموزش دهند اگر بستری فراهم شود و این امر صورت بگیرد هم فردی که آموزش می­ دهد سود می­ برد (تسلط بر آن مهارت، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، ابراز وجود، کسب مهارت تدریس، شهرت و حتی کسب درآمد) و هم فردی که آموزش می ­بیند. آتما این بستر را فراهم می­کند.

 

ارزیابی دوره های آموزشی ( ارزیابی فراگیران توسط مدرس و ارزیابی کل دوره توسط فراگیران)

همانطور که در مطالب قبلی بیان کردیم دوره های آموزشی جنبه تئوری یا دانشی ندارد بلکه به صورت مهارت آموزی می باشد و مدرس در طی دوره  به نحوی با درگیر کردن فراگیران به مباحث بیان شده یک سری ارزیابی هایی را در طول دوره انجام می دهندتا حدودی تعیین گردد که آموزش های انجام شده تاچه حد به ایجاد مهارت های مورد نیاز به صورت عملی و کاربردی منجر شده است.

در پایان دوره نیز فراگیران به صورت مجزا از طریق فرم های ارزیابی دوره آموزشی که به صورت آنلاین در اختیارشان قرار می گیرد می توانند کل دوره آموزشی به همراه مدرسین خود را ارزیابی کنند.