ﺳﻮاد اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽﺑﺎﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ

راﺑﻄه ی ﺳﻮاد اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﺎ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی آﻧﺎن از دورهﺷﺎن
ﭼﮑﯿﺪه
ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ از ﺗﻐﯿﯿﺮاﺗﯽ ﮐﻪ در ﺟﺎﻣﻌﻪ رخ ﻣﯽ دﻫﺪ؛ ﺑﯽﺗﻔـﺎوت ﺑﺎﺷـﻨﺪ .
اﯾـﻦ ، داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ ﺗﻐﯿﯿﺮات، ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎی ﺑﯿﺸﻤﺎری را ﺑﻪ دﻧﺒﺎل دارد
و آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ، ﯾﮑﯽ از را هﺣـﻞ ﻫـﺎ ﯾﯽ اﺳـﺖ ﮐـﻪ ﻣﺮاﮐـﺰ آﻣﻮزﺷﯽ، ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ .
ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان، در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺳﻌﯽ دارﻧﺪ ﻧﺨﺴـﺖ ﺳﻄﺢ ﺳﻮاد اﻃﻼﻋـﺎﺗﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧـﺪﮔﺎن،
ﻋﻤﻠﮑـﺮد ﺗﺤﺼـﯿﻠﯽ و رﺿـﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧـﺪﮔﺎن از دوره ﻫـﺎ ی آﻣـﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ در داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ) ﺷﯿﺮاز،
ﺻﻨﻌﺘﯽ اﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ و ﻋﻠﻢ و ﺻﻨﻌﺖ (را ﺑﺎ روش ﭘﯿﻤﺎﯾﺸـﯽ و ﺑـﻪ وﺳﯿﻠﮥ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﮥ ﻣﺤﻘﻖﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﺴـﻨﺠﻨﺪ
و ﺳـﭙﺲ ﻣﯿـﺰ ان راﺑﻄـﮥ ﺳـﻮاد اﻃﻼﻋـﺎﺗﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧـﺪﮔﺎن را ﺑـﺎ ﻋﻤﻠﮑـﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﻣﯿﺰان رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی آﻧﺎن از دوره ﻫﺎیﺷﺎن ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار دﻫﻨﺪ .
اﯾـﻦ ﭘـﮋوﻫﺶ ، از ﺑﻌـﺪ ﻫـﺪف، از ﻧﻮع ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﺑﻌﺪ ﻣﯿﺰان ﮐﻨﺘﺮل ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻫﺎ، از ﻧﻮع ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ ـ ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ اﺳﺖ .
ﺟﺎﻣﻌﮥ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﺷﺎﻣﻞ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺳﺎل آﺧﺮ ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ
و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ ﻣﺸـﻐﻮل ﺑـﻪ ﺗﺤﺼـﯿﻞ در ﺑﺨـﺶ آﻣـﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺳﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﺻﻨﻌﺘﯽ ﯾﺎد ﺷﺪه اﺳﺖ .
در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﺑﺮای ﺗﺤﻠﯿـﻞ داده و « ﻧﻤـﻮدار ﭘـﺮاﮐﻨﺶ » ﻫـﺎ ،از ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ راﺑﻄﮥ ﺑﯿﻦ ﺳـﻮاد اﻃﻼﻋـﺎﺗﯽ داﻧﺸـﺠﻮﯾﺎن ﺑـﺎ ﭘﯿﺸـﺮ ﻓﺖ « اﺳﭙﯿﺮﻣﻦ » و « ﭘﯿﺮﺳﻮن » آزﻣﻮن ﻫﺎی ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی از دوره « ﺗﺤﻠﯿﻞ وارﯾـﺎﻧﺲ ﯾـﮏ ﻃﺮﻓـﻪ » ،« ﺟﻌﺒﻪ ای » ﺷﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ .
ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ، از ﻧﻤﻮدار ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎ ی ﻣﺴﺘﻘﻞ، ﺑﺮای ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺳﻮاد اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺑﺮﺣﺴﺐ داﻧﺸـﮕﺎه ﻣﺤـﻞ «t» )
ﺗﮏ ﻋﺎﻣﻠﯽ (و آزﻣﻮن ﺗﺤﺼﯿﻞ، رﺷﺘﮥ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﺟﻨﺲ آن ﻫﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ.
برای مشاهده متن کامل مقاله کلیک کنید.
واژﮔﺎن ﮐﻠﯿﺪی :
ﺳﻮاد اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ، ﯾﺎدﮔﯿﺮی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ، رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی، ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ
دکتر ﻣﻬﺮاﻧﮕﯿﺰ ﻋﻠﯽﻧﮋاد
دﮐﺘﺮ ﻋﺒﺎس ﺣﺮی
دﮐﺘﺮ ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ﺳﺮﻣﺪی
دﮐﺘﺮ ﺳﯿﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺷﺒﯿﺮی
دیدگاهتان را بنویسید