روش تدریس، دروس دانشگاهی
محتوای تعاملی چیست!؟
محتوای تعاملی ، هر محتوایی است که کاربر می تواند با آن به سادگی ارتباط برقرار کند.
این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا با متناسب با محتوای ارائه شده نیازش برطرف شود تا بهترین اثر را روی مخاطب بگذارد.
قابلیت هایی که این محتوا می تواند در اختیار کاربر قرار دهد به عنوان مثال کلیک کردن و یا پیمایش صفحه است.
محتوای تعاملی شامل همه ی محتوا های صفحات سایت، مقالات الکترونیکی، کتاب ها و… می شود.
در واقع این نوع محتوا رابطه بین کاربر و اطلاعات را تغییر می دهد
و موجب می شود که تلاش های کمپانی برای تولید محتوا سودمند واقع شود.
یکی از مزایای استفاده از محتوای تعاملی
افزایش مشارکت
تعامل و مشارکت از جنبه های زیادی می تواند مشابه هم باشند.
همین موضوع می تواند دلیل قانع کننده ای باشد تا بسیاری از نهاد ها و ساز مان ها و یا افراد از این نوع محتوا استفاده کنند.
هنگامی که یک کاربر بخواهد یک مقاله را بخواند و یا یک فیلم را در سایت شما تماشا کند،
از طریق زمانی که برای این کار صرف کرده است می توان میزان تعامل و مشارکت افراد را بررسی کرد.
زمانی که شما از داده های تعاملی استفاده می کنید می توانید شاهد افزایش مشارکت نیز باشید.
این موضوع باعث ایجاد رابطه بهتر بین شما و مخاطب می شود.
مزایا تولید محتوای الکترونیکی چیست؟
۱- استفاده از محتوای الکترونیکی مختص کلاس درس نبوده و برای کاربران در هر زمان و مکان قابل استفاده است.
۲- محتوای الکترونیکی با تعاملی که بین فرد و محتوا ایجاد میکند، فراگیر را در امر یادگیری و کسب دانش، فعال نگه میدارد.
۳- محتوای الکترونیکی از جذابیتهای دیداری و شنیداری بالایی برخوردار است.
۴- استفاده از محتوای الکترونیکی، فرایند آموزش را تسهیل و تسریع میکند.
۵- در تعاملی که بین فراگیران و محتوای الکترونیکی برقرار میشود، به دلیل درگیر شدن دو یا چند حس از حواس فراگیران با محتوای آموزشی، یادگیری با کیفیتتر و عمیقتری صورت میگیرد.
۶- انتشار محتوای الکترونیکی نسبت به سایر رسانهها، راحتتر و سریعتر میباشد.
۷- افراد با سنین مختلف میتوانند از محتوای الکترونیکی استفاده کنند
دیدگاهتان را بنویسید