آموزش مفهوم ضرب
ترفندهایی برای تولید محتوای آموزشی جذاب
همه ذهن طرف را درگیر کنید
کارشناسان معتقدند صدا به تنهایی و تصویر به تنهایی، بخشی از مغز ما را درگیر میسازد؛ همینطور متن و ویدئوی بدون صدا.
به همین ترتیب اگر اینها در تولید محتوای آموزشی با هم ترکیب شوند، اولاً مغز به مقدار بیشتری با محتوا درگیر میشود و ثانیاً امکان حواسپرتی کاهش مییابد.
به طور خاص کار کنید
آن دسته از محتواهای آموزشی که برای طیف خاصی از یادگیرندهها طراحی شده، میتواند پیام را بهتر و با قوت بیشتری در ذهن مخاطب حک کند.
هر چه شما بیشتر بر مخاطبان تمرکز کنید، بهتر است.
بنابراین به جای این که یک ویدئوی ده دقیقهای درباره نحوه فروش کالای الف کار کنید، یک ویدئوی کوتاهِ دو دقیقهای که به معرفی قابلیتها و امتیازات کالای الف میپردازد، بسازید.
این شیوه بهتر جواب میدهد.
سریع بروید سر اصل مطلب
امروزه ذائقه کاربران فستفودی شده است.
آنها نه حوصله تماشای تبلیغاتِ پیش از ویدئو را دارند و نه از مقدمهچینی و حاشیهسازی خوششان میآید.
پس در تولید محتوای آموزشی سریع به سراغ موضوع اصلی بروید و حاشیهها را کنار بزنید.
خلاصه حواستان باشد که اصلاً نباید یادگیرندهها را تنگحوصله کنید.
به بازه زمانی دقت دارید؟
گستره توجه (Attention Span) یادگیرندهها را از قلم نیندازید.
گستره توجه – که به بازه زمانی توجه هم ترجمه شده – به این صورت تعریف میشود: چه مدت فرد میتواند ذهن خود را بر روی یک فعالیت مشخص متمرکز کند و حواسش به موضوع دیگری پرت نشود؟
خوب است گستره توجه مخاطبانتان را محک بزنید و بر همان اساس ویدئوهای آموزشی را تولید و به آنها عرضه نمایید.
شیوه تحویل هم بسیار مهم است
شاید بتوان گفت مهمتر از طراحی و تولید محتوای آموزشی ، نحوه رساندن آن به سمع و نظر مخاطبان است.
شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا این کار را آسان و آسانتر نمایید.
این عبارت را از یاد نبرید: آسان و آسانتر.
دیدگاهتان را بنویسید